Tucson I




Hyundai Tucson został zaprezentowany po raz pierwszy w 2004r. Platforma jest bardzo zbliżona do niższej Elantry.
Testy zderzeniowe NCAP ukazały 4 gwiazdki.
(5 gwiazdek wg. NHTSA & IIHS)
Wymiary pojazdu to:
Długość ~ 4330mm
Szerokość ~ 1798mm
Wysokość ~ 1690mm
Prześwit ~ 197mm
WAGA ~ 1715kg
Tucson w latach 2004-2010 dysponował silnikami:
Benzynowy
2.0 DOHC 142KM 184Nm
Kod silnika G4GC
2.7 V6 24V 173KM 241Nm
Kod silnika G6BA
Wtrysk MPIDiesla
2.0 CRDi 112KM 245Nm
Kod silnika D4EA
2.0 CRDi 140KM 305Nm
Kod silnika D4EA
ZALETY:
Wytrzymała konstrukcja
Dobre właściwości terenowe (wersje 4x4)
Wysoki komfort jazdy
Przestronne wnętrze
Tanie części
Dobra widoczność
Silniki dobre do instalacji LPG


WADY:
Rdza na nadkolach i progach
Wysokie spalanie
Problemy z tylną belką w wersji 4x4
Przeciętna skrzynia automatyczna
Awaryjne Diesle


Recenzja
WYGLĄD
Samochód wyróżnia się dużymi reflektorami i charakterystycznym grillem. Kanciasta bryła z zaokrąglonymi krawędziami oraz duży prześwit podkreślają charakter auta. Tucson jest kompaktowym Suvem o ponadczasowym designie.
SILNIK
Hyundai oferował kilka jednostek napędowych, 2.0 jest dobrym wyborem do instalacji LPG, jednak przy masie jaką posiada jest nieco ospały. 2.7 V6 jest mocniejszą wersją, bardziej paliwożerną najczęściej spotykaną z automatyczną skrzynią biegów.
Diesel 2.0 CRDi charakteryzuje się oszczędnością i awaryjnością. Awarie dotyczą dwumasy oraz wtryskiwaczy. Najlepszy wybór pada na benzynową jednostkę o pojemności 2 litrów. Silnik ten jest trwały i stosunkowo tani w naprawach.
ZAWIESZENIE
Niezależne zawieszenie zapewnia dobra amortyzację na nierównościach. Auto nastawione na komfort, które potrafi czasami przechylić się na zakrętach. Mimo to jazda przebiega poprawnie, dobrze trzyma się drogi. Na polskich drogach zawieszenie sprawdza się dobrze, choć po latach tylna belka i amortyzatory mogą wymagać wymiany.
KOMFORT
Wnętrze przestronne, wysoka pozycja za kierownicą daje bardzo dobrą widoczność. Fotele są wygodne, podczas podróży kierowca jak i pasażerowie nie odczuwają dyskomfortu. Siedzenia tylne można ustawiać pod różnym kątem, a po złożeniu dają płaską podłogę zwiększającą bagażnik do około 820 litrów.
BEZPIECZEŃSTWO
Tucson zdobył 4 gwiazdki w testach NCAP i 5 gwiazdek według NHTSA & IIHS. Samochód jest solidny i masywny, co zwiększa bezpieczeństwo pasażerów, a przestrzeń wewnątrz zapewnia większe poczucie bezpieczeństwa przy niechcianej większej kolizji.
MOJE PODSUMOWANIE
Hyundai Tucson pierwszej generacji to solidny SUV, dobrze się sprawdzi jako rodzinne auto do miasta lub lekkiego terenu. Niewątpliwą zaletą jest przestronne wnętrze, a także prosta mechanika. Minusem wyższe spalanie oraz problemy z dieslami. Osoby szukające wygodnego SUV-a z możliwością jazdy po gorszych drogach z pewnością odnajdą w nim dobrego towarzysza. Samochód dobrze znosi instalację gazową bez udziału lubryfikacji i odpowiednio "zagazowany" nie sprawi właścicielowi kłopotów. Zadbane egzemplarze potrafią zrobić dużą ilość kilometrów bez remontu silnika ale tutaj trzeba zwracać uwagę na częstotliwość wymiany oleju i bieżących napraw.