Tucson I

Hyundai Tucson został zaprezentowany po raz pierwszy w 2004r. Platforma jest bardzo zbliżona do niższej Elantry.
Testy zderzeniowe NCAP ukazały 4 gwiazdki.
(5 gwiazdek wg. NHTSA & IIHS)

Wymiary pojazdu to:
Długość ~ 4330mm
Szerokość ~ 1798mm
Wysokość ~ 1690mm
Prześwit ~ 197mm
WAGA ~ 1715kg

Tucson w latach 2004-2010 dysponował silnikami:

  • Benzynowy
    2.0 DOHC 142KM 184Nm
    Kod silnika G4GC
    2.7 V6 24V 173KM 241Nm
    Kod silnika G6BA
    Wtrysk MPI

  • Diesla
    2.0 CRDi 112KM 245Nm
    Kod silnika D4EA
    2.0 CRDi 140KM 305Nm
    Kod silnika D4EA

ZALETY:
  • Wytrzymała konstrukcja

  • Dobre właściwości terenowe (wersje 4x4)

  • Wysoki komfort jazdy

  • Przestronne wnętrze

  • Tanie części

  • Dobra widoczność

  • Silniki dobre do instalacji LPG

WADY:

  • Rdza na nadkolach i progach

  • Wysokie spalanie

  • Problemy z tylną belką w wersji 4x4

  • Przeciętna skrzynia automatyczna

  • Awaryjne Diesle

Recenzja

WYGLĄD
Samochód wyróżnia się dużymi reflektorami i charakterystycznym grillem. Kanciasta bryła z zaokrąglonymi krawędziami oraz duży prześwit podkreślają charakter auta. Tucson jest kompaktowym Suvem o ponadczasowym designie.

SILNIK
Hyundai oferował kilka jednostek napędowych, 2.0 jest dobrym wyborem do instalacji LPG, jednak przy masie jaką posiada jest nieco ospały. 2.7 V6 jest mocniejszą wersją, bardziej paliwożerną najczęściej spotykaną z automatyczną skrzynią biegów.

Diesel 2.0 CRDi charakteryzuje się oszczędnością i awaryjnością. Awarie dotyczą dwumasy oraz wtryskiwaczy. Najlepszy wybór pada na benzynową jednostkę o pojemności 2 litrów. Silnik ten jest trwały i stosunkowo tani w naprawach.

ZAWIESZENIE
Niezależne zawieszenie zapewnia dobra amortyzację na nierównościach. Auto nastawione na komfort, które potrafi czasami przechylić się na zakrętach. Mimo to jazda przebiega poprawnie, dobrze trzyma się drogi. Na polskich drogach zawieszenie sprawdza się dobrze, choć po latach tylna belka i amortyzatory mogą wymagać wymiany.

KOMFORT
Wnętrze przestronne, wysoka pozycja za kierownicą daje bardzo dobrą widoczność. Fotele są wygodne, podczas podróży kierowca jak i pasażerowie nie odczuwają dyskomfortu. Siedzenia tylne można ustawiać pod różnym kątem, a po złożeniu dają płaską podłogę zwiększającą bagażnik do około 820 litrów.

BEZPIECZEŃSTWO
Tucson zdobył 4 gwiazdki w testach NCAP i 5 gwiazdek według NHTSA & IIHS. Samochód jest solidny i masywny, co zwiększa bezpieczeństwo pasażerów, a przestrzeń wewnątrz zapewnia większe poczucie bezpieczeństwa przy niechcianej większej kolizji.

MOJE PODSUMOWANIE
Hyundai Tucson pierwszej generacji to solidny SUV, dobrze się sprawdzi jako rodzinne auto do miasta lub lekkiego terenu. Niewątpliwą zaletą jest przestronne wnętrze, a także prosta mechanika. Minusem wyższe spalanie oraz problemy z dieslami. Osoby szukające wygodnego SUV-a z możliwością jazdy po gorszych drogach z pewnością odnajdą w nim dobrego towarzysza. Samochód dobrze znosi instalację gazową bez udziału lubryfikacji i odpowiednio "zagazowany" nie sprawi właścicielowi kłopotów. Zadbane egzemplarze potrafią zrobić dużą ilość kilometrów bez remontu silnika ale tutaj trzeba zwracać uwagę na częstotliwość wymiany oleju i bieżących napraw.