Orlando

Chevrolet Orlando początek produkcji seryjnej przypadł na 2010r. Konstrukcja płyty podłogowej została oparta na niższym pokrewnym modelu Cruze.
Samochód w teście zderzeniowym NCAP otrzymał 5 gwiazdek.

Wymiary pojazdu to:
Długość ~ 4650mm
Szerokość ~ 1835mm
Wysokość ~ 1635mm
Prześwit ~ 145mm
WAGA ~ 1540kg

Orlando w latach 2010-2018 dysponował silnikami:

  • Benzynowy
    1.4T 140KM 200Nm
    Kod silnika A14NET
    1.8 141KM 176Nm
    Kod silnika F18D4
    Wtrysk MPI

  • Diesla
    2.0D 130KM 315NM
    Kod silnika Z20D1
    2.0D 163KM 360Nm
    Kod silnika Z20D1

ZALETY:
  • Przestronne wnętrze

  • Duży bagażnik

  • Dobra widoczność

  • Bezpieczeństwo

  • Tania eksploatacja

WADY:

  • Słaba dynamika silnika 1.8

  • Średnie osiągi

  • Trzeci rząd siedzeń dla mniejszych pasażerów (dzieci)

Recenzja

WYGLĄD
Kompaktowy minivan łączący cechy SUV-a i rodzinnego vana. Sylwetka jest muskularna, a szeroki grill oraz masywne zderzaki nadają bardziej wygląd terenowy.

SILNIK
Silniki 1.8 i 1.4 Turbo dobrze współpracują z instalacją LPG.
Zaczynając od pojemności 1.8 to silnik ten jest wyraźnie ospały, a wersja 1.4 Turbo gwarantuje nieco lepszą dynamikę kosztem turbosprężarki, o którą trzeba zadbać.
Diesle natomiast są bardzo wrażliwe na jakość ropy, należy uważać na DPF i układ wtryskowy.

ZAWIESZENIE
Kolumny MacPhersona z przodu, belka skrętna z tyłu. Komfortowo zestrojone zawieszenie dobrze trzyma się drogi, choć trochę twardo na nierównościach. Na zakrętach czuć jego masę.

KOMFORT
Wnętrze bardzo przestronne, dobrze zaprojektowane dla rodzin. Trzeci rząd siedzeń nadaje się głównie dla dzieci. Fotele są wygodne, bagażnik imponująco duży, szczególnie po złożeniu tylnych siedzeń wielkość się znacząco powiększa.
Użyte materiały są solidne choć nieco twarde.

BEZPIECZEŃSTWO
Orlando uzyskało 5 gwiazdek w testach zderzeniowych NCAP. Jest to bezpieczne auto rodzinne.

MOJE PODSUMOWANIE
Samochód można uznać za naprawdę przestronny, dobrze sprawdzi się na krótkich i długich trasach. Silniki benzynowe w tym modelu są trwałe i nadają się do instalacji LPG. Zawieszenie mogłoby być bardziej komfortowe, ponieważ jest trochę zbyt twarde.