Duster

Dacia rozpoczęła produkcję modelu Duster w 2010r. Kompaktowy SUV produkowany przez rumuńską markę na platformie mniejszego brata - Logan. Duster zdobyła tylko 3 gwiazdki w testach zderzeniowych NCAP.

Wymiary pojazdu to:
Długość ~ 4315mm
Szerokość ~ 1823mm
Wysokość ~ 1690mm
Prześwit ~ 204mm
WAGA ~ 1225kg

Duster w latach 2010-2013 dysponował silnikami:

  • Benzynowy
    1.6 16v 105KM 148Nm

    Kod silnika K4M

  • 2.0 16v 135KM 190Nm

    Kod silnika F4R


  • Diesla

    1.5dCi 90KM 200Nm

    Kod silnika K9K

    1.5dCi 110KM 240Nm

    Kod silnika K9K

ZALETY:
  • Cena zakupu

  • Przestronne wnętrze

  • Prosta konstrukcja

  • Niskie koszty eksploatacji

  • Prosta elektronika

WADY:

  • Średnia jakość wykonania

  • Słabe wyciszenie kabiny

  • Ograniczone wyposażenie

  • Problemy z korozją

  • Przeciętne osiągi

Recenzja

WYGLĄD
Wygląd samochodu ma charakterystyczny prosty design. Kompaktowe nadwozie, dzięki podniesionemu prześwitowi i osłonom progów nadaje charakter rasowego SUV-a. Całość nie wyróżnia się na tle konurencji, Duster postawiło na funkcjonalność i minimalizm.

SILNIK
Wnętrze komory silnikowej wypełniają trzy jednostki silnikowe, w tym dwie popularne. Jednostka benzynowa 1.6 charakteryzuje się trwałością i prostotą. Silnik jest mało dynamiczny. Diesel 1.5dCi jest oszczędny i popularny ale wymaga dbałości o układ wtryskowy i turbinę. Ostatni benzynowy model 2.0 jest dostępny głównie na rynkach zagranicznych. Zapewnia on lepszą dynamikę.

ZAWIESZENIE
Dacia ma zawieszenie dostosowanie do trudniejszych nawierzchni, dobrze tłumi nierówności. Jadąc autem przy większej prędkości czujemy jego przechyły. Układ kierowniczy sprawia wrażenie mało precyzyjnego, choć na asfalcie prowadzenie wypada poprawnie.

KOMFORT
Wnętrze przestronne, wykonane z twardych plastików. Fotele zapewnią średni poziom wygody. W samochodzie dominuje minimalizm i prostota. Wyciszenie kabiny jest przeciętne, przy większych prędkościach mamy sporo hałasu wewnątrz.

BEZPIECZEŃSTWO
Samochód zdobył 3 gwiazdki w testach NCAP. Na tle konkurencji wypada gorzej pod względem bezpieczeństwa. W pojeździe brakuje bardziej zaawansowanych technologii.

MOJE PODSUMOWANIE
Dacia Duster najlepiej sprawdzi się dla osób, którzy potrzebują prostego pojazdu do przemieszczania się o gabarytach kompaktowego SUV-a. Surowe wnętrze może być negatywnie odbierane przez większość użytkowników, natomiast silnik benzynowy 1.6 jest prostą konstrukcją, która spisuje się bardzo dobrze w różnych warunkach klimatycznych.